VPS hosting

VPS

Een fysieke server kan opgedeeld worden in kleinere servers. Deze technologie heet virtual private server (VPS). Het verschil met shared hosting is dat de VPS geheel onafhankelijk werkt net zoals een fysieke private server. Het systeem heeft zijn eigen schijfruimte, RAM, serverload, OS, processen en filesystem. Als er een probleem is met een virtual server dan heeft dit geen invloed op de andere virtuele servers. Werk je met speciale scripts en software of is er redelijk veel dataverkeer dan kan een VPS een goede keus zijn. E-commerce shops kunnen baat hebben bij een VPS. Gamesites met veel verkeer kunnen beter op een dedicated server gehost worden. Klanten kunnen kiezen tussen managed hosting en unmanaged hosting. Bij managed hosting lossen specialisten van het hostingbedrijf de problemen op en monitoren de servers.

Transip

Transip biedt klanten haar BladeVPS platform dat is uitgerust met SSD’s en hoge snelheden haalt. Met BladeVPS Big Storage kan tot 400TB ruimte worden toegevoegd aan de virtuele server. Zowel open-source als Windows Server kunnen op BladeVPS draaien en gebruikers kunnen uit meer dan 10 besturingssystemen kiezen. Voor veeleisende websites is er het BladeVPS PureSSD PRO platform dat een directe verbinding heeft met AMS-IX. Met een Private Network is het aantal virtuele servers onbeperkt en het interne dataverkeer ongelimiteerd.

Hostnet

De Hostnet Cloud is een Platform as a Service (PaaS) in Nederland dat bedoeld is voor klanten die een eigen applicatieserver willen hebben maar het beheer aan het hostingbedrijf overlaten. Het platform wordt 24 uur per dag gemonitord door system engineers. De cloudhostingdienst wordt aangedreven door Jelastic. Gebruikers kunnen zelf de configuratie van de server aanpassen vanuit het web-based Dashboard. Hostnet doet het onderhoud en zorgt voor een goed draaiende netwerkverbinding. De technici kunnen zowel per telefoon als met e-mail bereikt worden. Klanten krijgen een proefperiode van twee weken. Door credits in te kopen betaalt de klant precies wat hij verbruikt.

Klantenservice

Heb je een drukke website met veel toepassingen en niet de nodige kennis in huis hoe alles werkt? Hostingbedrijven als Transip werken vaak met een online ticketsysteem dat bereikbaar is iedere werkdag tot 17.30 uur. Er is geen ondersteuning bij problemen in de avonduren of weekenden. Storingen op netwerkniveau kunnen wel telefonisch doorgegeven worden via de storingslijn die 24 uur per dag open is. Als er echter een paar keer onterecht een netwerk storing is doorgegeven dan zal Transip hiervoor kosten in rekening brengen.